9/8/13

Desnivell positiu acumulat: 1400m
Distància: 58Km
Temps sobre la bici: 4h 50 min

El primer dia comença ben aviat, abans de les 8 ja estem d'empeus i hem de moure els cotxes i posar-los a l'aparcament bo de Conangles doncs ahir vam arribat prou tard i ens vam aparcar a qualsevol lloc. Una vegada a lloc, comencem a preparar les bicis, algun ha de canviar les dues cobertes, o sigui que ens ho agafem amb calma. L'Edu i jo anem en modo ultralights, mentre que en Roger va amb alforges i prota una mica de fato.

Al final hem decidit no anar amb el gps que ens oferia en Valls (per mandra d'anar fins a Vielha a buscar-lo) i ens les haurem d'apanyar amb els Roadbooks. Així doncs, una mica abans de les 10 del matí ens posem en marxa per la pista que surt del pàrquing i una mica abrigats encara, doncs encara fa bastanta rasca.

Aquest primer tram fins a Vilaller és una mica confús i perdedor, bàsicament perquè en el tram on es va per costat de la llera, les pluges de fa un parell de mesos han destrossat part dels camins i es fa molt difícil seguir sobre la bici i alguns trams els hem de fer a peu. En dóna guerra i tardem casi 2 hores a fer els 20 km de baixada fins a Vilaller. Un cop allà, agafem la pista que amb un pendent moderat i constant (uns 4Km amb un 9,3%) ens porta fins al coll de Serreres. Al principi de la pujada, l'Edu em va pujar a ritme i atrapem a un Basc i un català amb qui compartirem els allotjaments la segona i tercera nit. De fet els únics creiem que fan la ruta els mateixos dies que nosaltres, però amb 5 etapes, i fent nit a Montgarri.

Després Coll del Salvador ens espera una bona baixada fins a la població de LLesp tota per pista i amb unes bones basses!

Aquí, el Roger ja ens diu que passem d'agafar el camí de l'aigua, tal i com diu el Roadbook i tirem directe per la carretera amunt cap a Iran i Irgo. Abans però una bona refrescada a un camp, aprofitant que reguen una mica.

La pujada cap a Iran és dura, l'enganxem a les 3 de la tarda i les paelles es fan pregar. Després passem per l'ermita de Sant Salvador i a partir d'aquí ens toca tornar a baixar cap a la Gotarta. Abans però i amb la suada que hem fet, no ens podem resistir de tirar-nos a una bassa d'aigües amb una elevada quantitat de sòlids en suspensió però que es posa de meravella!

Passem el poble de Gotarta, i encara queden uns 10 Km fins a Castellars, i el que és pitjor, la pujada a Castellars. El Roger, vol parar a Malpàs a fer la birra, però decidim tirar directes i encara les fortes rampes fins a Castellars i beure'ns una merescuda clara de mig!

Ens allotgem a l'Abadia de Castellars, molt i molt bé, amb mangueres per netejar les bicis, una habitació correcte pels tres i un sopar amb xai i guatlles a la brasa per llepar-s'en els dits.